1. Podmiotem udzielającym gwarancji (dalej: „Gwarancja”) jest SCHWARZ CAPITAL SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Poznaniu (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Święty Marcin 29/8, 61-806 Poznań); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000837858; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Poznaniu - Nowe miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP: 7831815464 (dalej: „Gwarant”).
2. Gwarant udziela gwarancji na oferowane przez Gwaranta towary, z wyłączeniem akcesoriów do oczyszczaczy powietrza i nawilżaczy powietrza oraz masek filtrujących (dalej: „Towary”).
3. Gwarant udziela Gwarancji na Towary na okres 12 (dwunastu) lub 36 (trzydziestu sześciu) miesięcy (w zależności od wybranego wariantu przy zakupie Towarów) liczonych od dnia zakończenia gwarancji udzielanej na dany Towar przez producenta Towaru lub w przypadku, w którym producent nie udziela takiej gwarancji, od dnia kiedy Towar został wydany
4. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
5. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady, które ujawnią się w terminie określonym w pkt. 3. powyżej, i które powstały z przyczyn tkwiących w Towarze (dalej: „Wady”).
6. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń Towaru spowodowanych normalnym procesem zużycia, a także powstałych w wyniku mechanicznego uszkodzenia Towaru oraz powstałych na skutek:
a) niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem i zaleceniami podanymi przez Gwaranta lub producenta (w tym instrukcji obsługi i innej dokumentacji związanej z Towarem) użytkowania, przechowywania lub konserwacji Towaru;
b) użytkowaniem lub pozostawianiem Towaru w nieodpowiednich warunkach (nadmierna wilgotność, zbyt wysoka lub zbyt niska temperatura, nieodpowiednie nasłonecznienie itp.);
c) samowolnych (dokonanych przez użytkownika lub inne nieupoważnione osoby) napraw, modyfikacji, przeróbek lub zmian konstrukcyjnych Towaru;
d) podłączenia dodatkowego wyposażenia, innego niż zalecane przez Gwaranta lub producenta;
e) nieprawidłowego napięcia zasilania Towaru.
7. W przypadku wykrycia Wad osoba uprawniona z Gwarancji (dalej: „Uprawniony z Gwarancji”) powinna niezwłocznie (ale nie później niż w terminie 7 [siedmiu] dni od dnia ich wykrycia) zgłosić wystąpienie Wad Gwarantowi (dalej: „Zgłoszenie Wad”).
8. Zgłoszenie Wad może nastąpić:
a) w formie pisemnej na adres: ul. Karola Bunscha 18 30-392 Kraków, lub:
b) w formie elektronicznej na adres: biuro@loveair.pl
9. Zgłoszenie Wad Towaru powinno zawierać:
a) oznaczenie osoby dokonującej Zgłoszenia Wad Towaru, ze wskazaniem niezbędnych danych identyfikujących Uprawnionego z Gwarancji;
b) wskazanie Towaru, którego dotyczy Zgłoszenie Wad;
c) dokładny opis Wad Towaru;
d) dokumentację obrazującą Wady Towaru (np. zdjęcia, film);
e) dowód zakupu Towaru (np. paragon, faktura VAT, umowa sprzedaży).
10. Uprawniony z Gwarancji jest zobowiązany udostępnić Towar do zbadania przez przedstawiciela Gwaranta celem ustalenia wystąpienia Wad uprawniających do skorzystania z Gwarancji, w tym do zbadania czy Towar został użyty zgodnie z jego przeznaczeniem. Gwarant może zaniechać zbadania Towaru, gdy uzna to za nieprzydatne do rozpatrzenia Zgłoszenia Wad.
11.Koszt transportu lub przesłania Towaru od Uprawnionego z Gwarancji do Gwaranta oraz koszt transportu lub przesłania Towaru od Gwaranta do Uprawnionego z Gwarancji obciąża Gwaranta (tzw. serwis door-to-door). Poprzednie zdanie znajduje zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy transport lub przesłanie Towaru ma miejsce na terenie Rzeczypospolitej Polskiej (w pozostałych przypadkach koszty transportu lub przesłania Towaru ponosi w całości Uprawniony z Gwarancji). Uprawniony z Gwarancji zobowiązany jest zgłosić zwrot oraz odpowiednio zapakować i zabezpieczyć Towar przed uszkodzeniem w transporcie. Szczegółowe informacje na temat sposobu zapakowania Towaru zalecanego przez Gwaranta oraz procedury dostarczenia Towaru objętego Zgłoszeniem Wad znajdują się w instrukcji zamieszczonej pod adresem: https://loveair.pl/regulamin-rozszerzonej-gwarancji.
12. Do czasu ostatecznego rozpatrzenia Zgłoszenia Wad Uprawniony z Gwarancji zobowiązany jest przechowywać Towar w sposób należyty, uniemożliwiający jego ewentualne zniszczenie lub uszkodzenie.
13. W przypadku uznania, że zgłoszenie obejmuje Wady Gwarant dokona nieodpłatnej naprawy Towaru lub wymiany Towaru na nowy. Uprawnionemu z Gwarancji przysługuje prawo do wymiany Towaru na nowy wyłącznie wtedy, gdy naprawa Towaru okazała się nieskuteczna lub gdy Gwarant uzna, że usunięcie Wady jest niemożliwe lub nazbyt kosztowne. Gwarant może zdecydować o zwrocie Uprawnionemu z Gwarancji ceny Towaru, pomniejszonej o wartość elementów eksploatacyjnych Towaru, w przypadku gdy dany rodzaj lub model Towaru nie jest już dostępny w sprzedaży. Zwrot ceny Towaru, o którym mowa w poprzednim zdaniu następuje za zgodą Uprawnionego z Gwarancji, na rachunek bankowy przez niego wskazany (lub w inny sposób uzgodniony przez Gwaranta i Uprawnionego z Gwarancji). W przypadku zwrotu ceny Towaru Gwarant zwraca Uprawnionemu z Gwarancji należące do niego elementy eksploatacyjne Towaru, które nie stanowią części Towaru lub nie są na stałe związane z Towarem
14. Gwarant może odmówić przeprowadzenia naprawy gwarancyjnej jeżeli Towar znajduje się w złym stanie higienicznym (np. jest silnie zabrudzony, nie poddany czyszczeniu zgodnie z instrukcją lub zaleceniami producenta).
15. Gwarant poczyni starania by wszelkie czynności związane z wykonywaniem napraw gwarancyjnych zostały podjęte w terminie nieprzekraczającym 14 (czternastu) dni od dnia doręczenia Gwarantowi Towaru objętego Zgłoszeniem Wad.
16. W przypadku wystąpienia szczególnych warunków epidemicznych wobec Towaru może zostać zastosowana 7 (siedmio) dniowa kwarantanna (co może wpłynąć na wydłużenie czasu rozpatrzenia Zgłoszenia Wad).
17. W przypadku wykonania obowiązków Gwaranta polegających na dostarczeniu Uprawnionemu z Gwarancji nowego Towaru wolnego od Wad - termin Gwarancji biegnie na nowo od dnia dostarczenia Towaru wolnego od Wad Uprawnionemu z Gwarancji.
18. W przypadku uznania, że zgłoszenie nie obejmuje Wad Gwarant powiadomi o tym fakcie Uprawnionego z Gwarancji. Powiadomienie będzie zawierało uzasadnienie odmowy uznania Zgłoszenia Wad Towaru.
19. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za utratę jakichkolwiek danych użytkowania Towaru w trakcie wykonywania napraw gwarancyjnych.
20. Uprawnienia z tytułu Gwarancji nie obejmują prawa do domagania się zwrotu utraconych korzyści w związku z Wadami Towaru. Gwarant nie odpowiada za szkody wyrządzone przez Wadliwy Towar.
21. Gwarant ma prawo wstrzymać się wobec Uprawnionego z Gwarancji z realizacją jego roszczeń z tytułu Gwarancji do czasu uregulowania wszelkich zaległych należności wobec Gwaranta.
22. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za Wady rzeczy sprzedanej.
23. Uprawniony z Gwarancji może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za Wady fizyczne Towaru niezależnie od uprawnień wynikających z Gwarancji. Wykonanie uprawnień z Gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Gwaranta z tytułu rękojmi.
24. Gwarant wydaje Uprawnionemu z Gwarancji dokument Gwarancji wraz ze sprzedawanym Towarem. Warunki Gwarancji dostępne są również online pod adresem: www.loveair.pl/regulamin-rozszerzonej-gwarancji, skąd mogą zostać w każdym czasie nieodpłatnie pobrane oraz wydrukowane.
25. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym dokumencie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w tym szczególności przepisy dotyczące uprawnień konsumenckich zawarte w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, a także postanowienia regulaminu sklepu internetowego Gwaranta dostępnego na stronie: www.loveair.pl/regulamin.
W przypadku zwrotu produktu w ramach zgłoszenia wad objętych gwarancją Klient ma obowiązek odpowiednio zgłosić zwrot oraz zabezpieczyć produkt przed uszkodzeniem w transporcie – poniżej tłumaczymy jak to zrobić
1. Zgłoszenie zwrotu produktu objętego gwarancją:
1.1. O stwierdzonej nieprawidłowości w działaniu produktu Klient powinien powiadomić sprzedawcę przesyłając wiadomość na adres e-mail: serwis@loveair.pl.
1.2. W zgłoszeniu, o którym mowa powyżej powinny znaleźć się:
a) nazwa i numer produktu,
b) szczegółowy opis wady produktu,
c) dane adresowe do odbioru paczki,
d) numer telefonu do kontaktu z serwisem.
1.3. Po odpowiednim zapakowaniu produktu przez Klienta, zgodnie z instrukcją zawartą w punkcie 2 poniżej, sprzedawca zamawia na swój koszt kuriera, który odbierze paczkę zawierającą produkt objęty gwarancją.
2. Sposób pakowania zwracanego produktu objętego gwarancją:
2.1. Zwracany produkt musi zostać skutecznie zabezpieczony przed zabrudzeniem oraz uszkodzeniami mechanicznymi.
2.2. Zalecane jest użycie dobrej jakości kartonów z tektury falistej przeznaczonych do przesyłek oraz zabezpieczenie produktu przy użyciu folii bąbelkowej i folii stretch. Nie należy korzystać ze zużytych kartonów, które mogły stracić już swoją sztywność
2.3. Warto wybrać opakowanie odpowiednie do rozmiaru wysyłanego produktu (niepełne kartony mogą się zapaść, a przepełnione rozerwać).
2.4. Produkt nie powinien swobodnie poruszać się w pudełku – warto więc całkowicie wypełnić jego wnętrze (nie zalecamy jednak wypełniania pudełka papierem lub innym materiałem który ze względu na masę zwracanego produktu nie zapewni jego odpowiedniej stabilności w transporcie).
2.5. Do zwrotu produktu można wykorzystać oryginalne opakowanie, w którym produkt został Klientowi dostarczony (w tym przypadku przed przyklejeniem nowej etykiety zwrotnej należy usunąć z pudełka stare etykiety)
2.6. Pudełko zawierające zwracany produkt warto zabezpieczyć dodatkowo wytrzymałą taśmą (opakowanie będzie mniej narażone na uszkodzenia).
2.7. W przypadku w którym produkt składa się z wielu elementów, należy owinąć je osobno oraz użyć przegródek (pomoże to zapobiec przemieszczaniu się zawartości podczas transportu, które może powodować uszkodzenia opakowania i towaru).
2.8. Zwracany produkt powinien być czysty i wysuszony (np. w przypadku nawilżaczy). Niezastosowanie się do powyższego zalecenia, może sprzyjać rozwojowi grzybów, pleśni i nieprzyjemnych zapachów na filtrach i w urządzeniu (co może stanowić podstawę do odmowy przyjęcia zwrotu, wymiany lub naprawy produktu).
2.9. W celu przyspieszenia opisanej procedury zalecamy załączenie do zwracanego produktu oryginalnego dowodu zakupu oraz wszelkich dokumentów lub części związanych z tym produktem (instrukcji, etykiet, części zapasowych lub zamiennych itd.).
2.10. Etykietę przewozową wygenerowaną i przekazaną przez sprzedawcę, należy nakleić na górnej części paczki, w widocznym dla kuriera miejscu.
W razie jakichkolwiek pytań związanych z procedurą zwrotu produktów objętych gwarancją lub wątpliwości co do sposobu ich zapakowania prosimy o kontakt na adres e-mail: biuro@loveair.pl.