Ikonka

Reklamacja w autoryzowanym serwisie producenta / gwaranta

 

Najwygodniejszym sposobem na złożenie reklamacji jest bezpośredni kontakt z Serwisem producenta. Pamiętaj, że zakupiony u nas sprzęt zawsze jest objęty programem door-to-door, czyli kurier odbierze sprzęt do reklamacji, a następnie dostarczy go z powrotem. Dodatkowe korzyści:

  • szybka realizacja zgłoszenia,
  • zdalna pomoc producenta, który zna swój sprzęt – dużo spraw jest rozwiązywanych telefonicznie, bez konieczności wysyłki do serwisu.
  1. Dowiedz się więcej
Ikonka

Reklamacja w LoveAir
 

 

W przypadku wybrania tej formy reklamacji – zamiast Ciebie to my wysyłamy towar do producenta. Wydłuża to jednak czas oczekiwania, a my nie uczestniczymy bezpośrednio w naprawie sprzętu. Możesz reklamować zakupiony u nas:

  1. Dowiedz się więcej

Reklamacja w autoryzowanym serwisie producenta / gwaranta

 

Jeśli sprzęt jest jeszcze w okresie gwarancyjnym, to Twoje uprawnienia oraz obowiązki producenta / gwaranta zawsze są określone w gwarancji dostarczonej wraz z urządzeniem. Przygotowaliśmy dla Ciebie listę producentów dostępnych na LoveAir.pl oraz ich dane kontaktowe – wystarczy wpisać w wyszukiwarkę markę reklamowanego towaru, aby uzyskać dane kontaktowe do serwisu.

Reklamacja w LoveAir

 

Wybierając tę formę reklamacji – wystarczy, że skontaktujesz się z nami przez e-maila. To my zajmiemy się całym procesem reklamacji, jednak wydłuży to Twój czas oczekiwania na naprawę sprzętu.

 

Dostępność filtrów, akcesoriów i części wymiennych

 

Dbamy o to, by nasi Klienci mogli w prosty i wygodny sposób dokupić wszystkie, potrzebne elementy, które podlegają zużyciu w czasie eksploatacji oczyszczacza powietrza. Stale uzupełniamy swoje zapasy, zaś wszystkie wybrane do naszej oferty modele mają przed sobą wsparcie producenta przez wiele lat. Znaczy to, że filtry do wybranego przez Ciebie urządzenia z oferty LoveAir.pl będą dostępne jeszcze długo po zakupie.

Ikonka

Reklamację możesz złożyć na przykład:

  • pisemnie na adres: Schwarz Capital Sp. z o.o., ul. Karola Bunscha 18, 30-392 Kraków;
  • na adres e-mail: serwis@loveair.pl.

Podaj w opisie reklamacji: (1) imię i nazwisko; (2) Twój adres, gdzie odeślemy urządzenie; (3) numer telefonu oraz (4) adres e-mail, który przyśpieszy nasz kontakt; (5) numer paragonu/fv; (6) opisz krótko co się dzieje z urządzeniem - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie Twojej reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

 

Składając reklamację mogą Państwo skorzystać z naszego przykładowego formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.

Inne reklamacje

 

W ten sam sposób jak wyżej możesz złożyć także reklamację związane ze świadczeniem za pomocą naszego sklepu internetowego usług elektronicznych (np. konto lub formularz zamówienia) oraz inne reklamacje związane z działaniem naszego sklepu internetowego.

 

Podaj w opisie reklamacji: (1) imię i nazwisko; (2) Twój adres, gdzie odeślemy urządzenie; (3) numer telefonu oraz (4) adres e-mail, który przyśpieszy nasz kontakt; (5) numer paragonu/fv; (6) opisz krótko co się dzieje z urządzeniem - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie Twojej reklamacji. Pamiętaj, że wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

Reklamacja produktu

 

Szanowny Kliencie,
dbamy o Twoje prawa, w tym także o prawo do złożenia reklamacji. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące naszej odpowiedzialności z tytułu wady sprzedanego przez nas produktu oraz Twoich uprawnień związanych z reklamacją na podstawie ustawowej – z tytułu rękojmi.

 

Ważne! Pamiętaj, że jeżeli na dany produkt została udzielona także gwarancja, to również na jej podstawie możesz złożyć reklamację - w tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w gwarancji. Gwarancja określa również każdorazowo zakres Twoich uprawnień. Pamiętaj, że wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na naszą odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza Twoich uprawnień wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Podstawa i zakres naszej odpowiedzialności za wady produktu z tytułu rękojmi jest określona powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności przepisami Kodeksu Cywilnego.

 

Mamy obowiązek dostarczyć produkt bez wad. Odpowiadamy z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia jego wydania kupującemu. Ważne! Jesteśmy odpowiedzialni z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.

 

Podstawowe uprawnienia kupującego w związku z reklamacją produktu

Dla umów sprzedaży zawartych
od 25 grudnia 2014 r.

W tym wypadu uprawnienia mają co do zasady charakter równorzędny, co oznacza, że masz możliwość korzystania od razu zarówno z pierwszej, jak i drugiej grupy uprawnień:

 

1) Grupa: obniżenie ceny /zwrot pieniędzy

Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie wymienimy wadliwy Produkt na wolny od wad albo wadę usuniemy.

 

Ważne! Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już przez nas wymieniony lub naprawiany albo jeżeli nie uczyniliśmy zadość obowiązkowi wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady.

 

Jeżeli Klientem jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez nas zgodnie z postanowieniami powyżej usunięcia wady żądać wymiany produktu na wolny od wad albo zamiast wymiany produktu żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie produktu do zgodności z umową sprzedaży w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez nas.

Ważne! Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

 

2) Grupa: naprawa/wymiana

Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, możesz żądać wymiany produktu na wolny od wad albo usunięcia wady. Możemy jednak odmówić zadośćuczynienia Twojemu żądaniu, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową produktu wadliwego w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.

 

Pamiętaj, że klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na nasz koszt dostarczyć produkt wadliwy na adres: Schwarz Capital Sp. z o.o., ul. Karola Bunscha 18, 30-392 Kraków. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj produktu lub sposób jego zamontowania jego dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest nam udostępnić produkt w miejscu, w którym produkt się znajduje.

 

Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Ważne! Brak ustosunkowania się w powyższym terminie w przypadku żądania naprawy, wymiany lub obniżenia ceny oznacza, że uznaliśmy reklamację za uzasadnioną.

 

Konsument ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania sporów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod tym adresem. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

 

Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

 

Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

Zwrot 14 dni

Informacja dla konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zawartej na odległość

 

Będąc konsumentem, mają Państwo prawo odstąpić od umowy zawartej w Sklepie Internetowym w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy. Kupując w LoveAir.pl zyskujesz:

  • umowne prawo zwrotu do 30 dni.
  1. Dowiedz się więcej

Odstąpienie od umowy

 

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną).

 

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

Oświadczenie możesz przesłać na przykład:

  • pisemnie na adres: DAJAMI Sp. z o.o. Sp. k., ul. Karola Bunscha 18, 30-392 Kraków;
  • na adres e-mail: biuro@loveair.pl.

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu Internetowego w zakładce 'Odstąpienie od umowy'. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

 

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

Jeżeli otrzymali Państwo rzecz, to proszę odesłać lub przekazać ją nam na adres: Schwarz Capital Sp. z o.o, ul. Karola Bunscha 18, 30-392 Kraków, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Więcej o zalecanym sposobie korzystania z rzeczy w okresie prawa do odstąpienia od umowy znajdziesz w dziale FAQ w punkcie 9.

Zwrot 30 dni

Umowne prawo zwrotu do 30 dni

 

Umowne prawo zwrotu towaru do 30 dni po dostawie ma charakter dodatkowy i dobrowolny. Nie narusza Państwa uprawnień do złożenia reklamacji zgodnie z pkt. 6 Regulaminu oraz do odstąpienia od umowy bez podania przyczyny zgodnie z pkt. 8 Regulaminu. Skorzystać z umownego prawa zwrotu można po upływie ustawowego terminu do odstąpienia od umowy. Zwracany przez Państwa produkt nie może być uszkodzony oraz nie może posiadać śladów użytkowania. Musi zostać odesłany w oryginalnym opakowaniu, w komplecie ze wszystkimi elementami, które wchodziły w skład Umowy Sprzedaży. Więcej na temat umownego prawa zwrotu przeczytasz w Regulaminie w punkcie 9.